czwartek, 2 października 2014

NEW BALANCE...WYGODA, DESIGN I HISTORIA.


Tych butów nikomu przedstawiać nie trzeba. Zna je każdy miłośnik wygody, prostego designu i odważnych kolorów.Filozofia marki to "Endorsed by no one"- NEW BALANCE, bo o nich mowa, woli zainwestować pieniądze bezpośrednio w jakość produktów niż topić miliony w reklamach obsadzonych najjaśniej świecącymi gwiazdami. W szybkim czasie konsumenci docenili solidną markę, a NEW BALANCE ogarnęło cały świat. Niedawno także dołączyłem do grona fanów NB. Dziś nie wyobrażam sobie, że mogłoby ich zabraknąć w moich codziennych stylizacjach. Historia firmy sięga ponad 100 lat! Przez ten okres działo się wiele ciekawych rzeczy...








Rok 1906 – to początek ponad stuletnich dziejów New Balance. To właśnie wtedy w Cambridge w stanie Massachussets, William J. Riley, 33-letni angielski emigrant zaangażował się w pomaganie ludziom mającym problemy ze stopami. Wynalazł łuk wspierający zastosowany w obuwiu oraz obserwował jego wpływ na ogólny komfort użytkowy. Później Riley rozpoczął współpracę z czołowym sprzedawcą Arturem Hall`em, który odniósł sukces dzięki dystrybucji łuku wspierającego dla "policjantów i innych ludzi, którzy całe dnie spędzali na nogach


Rok 1939 – w tym roku William J. Riley zaprojektował i wyprodukował dla lokalnego klubu biegaczy pierwsze buty do biegania New Balance. Buty te zrobione były z czarnej skóry kangura i krepowej podeszwy. Riley sprzedał do klubu sześć par butów za 7 $. Debiut pierwszych butów biegowych New Balance nastąpił podczas Reddish Road Race in Jamaica Plain, Massachussets a pobiegł w nich najlepszy biegacz klubu Dan McBride.



Rok 1954 – ówczesny właściciel New Balance Artur Hall przekazał cały interes swojej córce Eleanor i jej mężowi Paul`owi Kidd'owi. Obuwie wyposażone w łuk wspierający sprzedawane było aż do 1960 roku, kiedy to New Balance wyprodukował Trackster - pierwszy but na świecie przeznaczony do biegania dostępny w różnych szerokościach.


Rok 1960  -  „Trackster” zdobywał coraz większą popularność dlatego ze posiadał możliwość dokładnego doboru rozmiaru nie tylko pod względem długości lecz również szerokości buta. Szybko stał się obuwiem rozchwytywanym zarówno przez amatorów jak i przez zawodowców. Sukces Trakstera spowodował że w ciągu tego roku znacznie wzrosła reputacja firmy New Balance a sama marka zyskała światową renomę.


Rok 1972 – w dniu Maratonu Bostońskiego firmę kupił Jim Davis. Jako jej nowy właściciel zaangażował się w podtrzymywanie tradycji produkcyjnej oraz wygody użytkowej obuwia.








Rok 1976 -  kiedy moda na bieganie była w fazie rozkwitu New Balance osiągnęło niebywały sukces. Magazyn branżowy „Runner’s World” nadał nowemu produktowi firmy o nazwie „320” miano „najlepszych butów dla biegaczy”.


Rok 1982 - wartość sprzedaży firmy sięgnęła 60mln $. do czego w dużym stopniu przyczyniło się wylansowanie nowego produktu – wysokiej jakości butów do biegania o nazwie „990” w cenie detalicznej $100 za parę.



Rok 2002 – Biegacz Teamu New Balance Khalid Khannouchi biegnąc w butach startowych NB RC110 ustanowił podczas Maratonu Londyńskiego rekord świata w biegu maratońskim z wynikiem 2:05:38.

Rok 2005 -  New Balance zajmuje 2 miejsce w  ilości sprzedanego obuwia sportowego w USA. Ukoronowaniem sukcesów jest fakt iż spośród wszystkich marek sportowych dostępnych w USA New Balance od lat dumnie dzierży 1 miejsce pod względem lojalności konsumenckiej. Ciekawostką jest również iż w przeciwieństwie do pozostałych firm sportowych New Balance jako jedyny nigdy nie płacił i nie płaci żadnej gwieździe  sportowej ani też osobistości za używanie i promocje jej sprzętu, konsekwentnie twierdząc że jej produkty same w sobie reprezentują najwyższą wartość i powinny być noszone przez sportowców nie dlatego że im się za to płaci ale dlatego że produkt sam w sobie odpłaca się swoją jakością. Zaoszczędzone w ten sposób środki firma przeznacza na rozwój badań i opracowywanie nowych coraz to doskonalszych technologii.


Rok 2006 – firma obchodzi 100-lecie swojego istnienia konsekwentnie pozostając wierna swoim ideałom. A są to: wytwarzanie obuwia w kilku szerokościach, usytuowanie części fabryk w USA,  niekorzystanie z drogich  usług „super-gwiazd” sportu dla reklamy swych produktów preferując wydatki na rzecz doskonalenia produkcji, badania i rozwój i obsługi klientów.








T-Shirt: CHOSO

Spodnie: H&M 
Bluza: ALOHA FROM DEER
Okulary: RAY-BAN 

Fot. Agata Bączkiewicz


Zapraszam także na bloga NEW BALANCE! Dzięki niemu będziecie na bieżąco z nowościami NB, zdjęciami, newsami. 




źródło: www.newbalance.pl